DAPATKAN BORANG KEAHLIAN KSTJB DI SINI. Anda akan dihubungi oleh pihak kami untuk pengesahan
_________________________________________________________________________________________








Wednesday, February 18, 2009

Bicycle Parts..

Salam Hormat untuk semua..

Saya ingin berkongsi dengan rakan-rakan basikal antik terutama kepada mereka yang baru berjinak-jinak dengan hobi unik ini. ( macam saya ). Pastinya banyak istilah pada basikal yang tidak diketahui lagi. Anggap ianya sebagai perkongsian yang terlalu kecil untuk segelintir penggemar basikal antik ini. Manual yang saya kongsikan ini khusus untuk basikal Hercules tetapi ianya hampir serupa dengan basikal yang lain. Manual ini dikeluarkan oleh Hercules & Motor Co. Ltd Birmingham England pada tahun 1960's. Selamat Belajar



Untuk paparan yang lebih baik dan mempelajari part yang lain sila klik ke mari belajar

2 comments:

  1. Tahniah kepada KSTJB kerana menambahkan lagi bahan-bahan ilmiah yang boleh dikongsi bersama dengan semua peminat sepeda.Tiada makna menyimpan sepeda yang banyak jika nilai sejarah sebenar yang ada pada sepeda itu sendiri tidak diketahui.Banyak lagi yang harus kita kongsikan agar generasi(cucu cicit) akan datang lebih berpengetahuan dan mengetahui apa sebenarnya yang ada pada sepeda sehingga menjadi satu hobi yang mampu dimiliki oleh semua golongan.
    Tahniah dan syabas sekali lagi buat Blogger KSTJB.

    Sekian,
    Terima Kasih.

    ReplyDelete
  2. Terima kasih Khazanah sepeda tua...
    Kami berharap agar mereka-mereka yang baru berjinak-jinak dengan bidang perbasikalan antik ini akan mendapat sedikit info darinya.
    Terima kasih sekali lagi.

    ReplyDelete