DAPATKAN BORANG KEAHLIAN KSTJB DI SINI. Anda akan dihubungi oleh pihak kami untuk pengesahan
_________________________________________________________________________________________








Monday, May 9, 2011

LAMBANG KESATUAN HATI

"Trend" bertukar-tukar cenderahati diantara kelab basikal tua telah menjadi satu pengisian atau tentatif bagi sesuatu program yang dianjurkan oleh sesebuah kelab. Ianya dipandang positif oleh sesebuah kelab kerana acara bertukar-tukar cenderahati akan menjadi jambatan ikatan silaturahim diantara sesebuah kelab. Bukan menjadi kewajipan atau paksaan untuk mana - mana kelab yang mengikuti program anjuran sesebuah kelab harus menyediakan cenderahati untuk ditukar. Terpulang kepada kelab berkenaan. Ianya lebih kepada tanda persahabatan dan tanda kenangan kerana mengundang atau tanda ucap terima kasih kerana sudi hadir dan bersama-sama menjayakan program yang dianjurkan.

Tetapi mungkin juga ada segelintir penggiat basikal tua yang kurang bersetuju dengan cara demikian. Perspektif dan pandangan setiap individu berbeza diantara satu sama lain. Kita juga harus menghormati pandangan mereka, mereka mempunyai alasan tersendiri untuk mengatakan sedemikian. Bagi penulis yang mewakili KBKJ mempunyai pandangan tersendiri, dimana acara tersebut harus diteruskan kerana ia sebagai tanda menghargai dan menghormati jemputan atau undangan juga sebagai tanda kenangan diantara satu sama lain. Tidak lebih dari itu.

Begitu juga dengan trend bertukar-tukar pin baju sesama peserta kayuhan. ianya kian menjadi trend dan ikutan kepada pemilik-pemilik basikal tua di Malaysia ( sebahagiannya). Sememangnya dan penulis tidak menafikan ianya berasal dari pembawakan dari rakan2 kita di Indonesia. Ianya bermula apabila K2N di Melaka teah memperlihatkan acara bertukar-tukar pin sesama peserta. KBKJ juga menganggapnya sebagai sesuatu yang baik dan merupakan landasan untuk menjalinkan hubungan dikalangan peserta dalam sesuatu program. Bukan untuk mengaggung - aggungkan mana-mana kelab atau untuk bersaing sesama sendiri (dengan kata mudah kelab mana yang paling hebat ) tetapi KBKJ menganggapnya sebagi suatu hadiah sebagai kenang-kenangan.

Rintitan dari acara bertukar-tukar cenderahati, sewaktu KTM2011 yang baru seminggu berlangsung di Pontian Johor, KBKJ juga telah menerima beberapa cenderahati dari kelab-kelab basikal tua yang hadir dalam program berkenaan. Apabila dilihat kembali cenderahati yang diterima oleh KBKJ, ianya memberi seribu erti dan kepuasan yang tak terhingga kepada kami di KBKJ. Bukan saja kami di KBKJ bahkan orang awam yang tidak terlibat secara langsung dengan basikal tua juga turut merasa "best" dengan apa yang terima sebagai cenderahati. Terima kasih diucapkan.


Sijil Penghargaan Dari
Komunitas Sepeda Tua Indonesia (KOSTI)

merupakan suatu penghormatan tertinggi kepada
KBKJ dari jiran kita di Indonesia

Terima kasih KOSTI


Plug kenangan dari
Kelab Sepeda Klasik Kota Tinggi

Johor. Terima kasih dari kami di KBKJ


Plug berbentuk piring dari
Kelab Basikal Tua Batu Berendam (KBTBB)
Melaka. Terima kasih dari kami di KBKJ


Cukup menawan dan menarik
Penghargaan dari PECHAL
(Pemilik Basikal Tua Chaah Labis, Johor

Terima kasih dari KBKJ


No comments:

Post a Comment