DAPATKAN BORANG KEAHLIAN KSTJB DI SINI. Anda akan dihubungi oleh pihak kami untuk pengesahan
_________________________________________________________________________________________








Thursday, May 21, 2009

Antara Dua Darjat

"ANTARA DUA DARJAT" merupakan sebauh filem arahan seniman agung P.Ramlee yang masih diminati dan diikuti sehingga kini. Sebuah filem yang mengisahkan percintaan sepasang insan yang berlainan darjat dan keturunan. Banyak iktibar dan pengajaran yang boleh kita ciplak dari filem tersebut. Cinta itu buta. Tetapi dalam senario sepeda tua kali ini penulis ingin memapar sedikit perkongsian yang tiada kaitan dengan cinta pasangan didalam filem Antara Dua Darjat tersebut. Antara dua darjat yang dimaksudkan oleh penulis adalah pasangan kenderaan yang digunakan sebagai pengangkutan pada era sezaman pasangan diatas. Nyata kenderaan berwarna hitam di atas hanya mampu dimiliki oleh mereka yang bertaraf elit pada eranya. Manakala sepeda tua, hanya mampu dimiliki oleh mereka yang berpendapatan sederhana. Kini kedua-duanya menjadi koleksi dan buruan kepada insan yang benar-benar mengerti akan nilai keaslian dan nostalgia yng telah di lakarkan oleh pasangan tersebut. Lihat seterusnya.

3 comments:

  1. tahniah bro, atas usaha anda memartabatkan warisan silam.. wah wah bukan zaman dulu je kereta tu jd pilihan orang elit, bahkan sekarang pun hanya org elit2 sahaja yang boleh membelai kereta2 sedemikian.. tahniah.

    ReplyDelete
  2. Thanks Ajid. Tiada apa-apa maksud Jid. Gambar dah ada ..so apa salahnya kalau dikongsikan bersama.

    ReplyDelete
  3. salam perkenalan.

    maaf saya anonymous. tak reti nak bubuh komen macam mana.

    saya wak kang dari johor bahru.
    baru nak berjinak-jinak dengan basikal tua.
    maaf bertanya dimana lokasi tempat tinggal pengayuh sekalian?
    dan nak tanya ada yang mahu menjual Rudge Sports baru atau pun second? ni no saya 012-7123513 dan ini email saya wakxkang_14@yahoo.co.uk

    ReplyDelete