DAPATKAN BORANG KEAHLIAN KSTJB DI SINI. Anda akan dihubungi oleh pihak kami untuk pengesahan
_________________________________________________________________________________________








Thursday, July 26, 2012

Perhimpunan dan Perarakan Basikal Tua Terbesar untuk dicatat di dalam The Malaysia Book of Record (MBR) pada 16 September 2012

] 
Salam Sejahtera dan Salam Sepeda Tua 1 Malaysia. Pertamanya tahniah kepada KBTBB kerana belum sahaja reda perbualan tentang NOBAT kini telah muncul satu lagi program besar yang di anjurkan bersama MYDIN iaitu Kayuhan dan Perhimpunan Basikal Tua untuk catatan Malaysia Book of Record. Ini merupakan satu lagi durian runtuh buat semua penggiat sepeda tua di Malaysia untuk sekali lagi berkumpul secara besar-besaran dalam memertabatkan nostalgia silam (sepeda tua).

Besarlah harapan kami di KBTJB untuk menyeru dan mengajak semua penggiat sepeda tua di Malaysia khususnya untuk sama-sama menyokong program yang bakal dijalankan ini. Tak kira siapa yang menganjur dan atas tujuan apa penganjuran ini dilakukan. Tapi apa yang penting adalah perhimpunan ini  akan mencatat satu lakaran sejarah yang amat bermakna buat penggiat sepeda tua. Sekurang-kurang kita telah berjaya membuktikan kepada Malaysia bahawa sepeda tua bukan saja bernilai buat kita tetapi ia dianggap unik kepada sesetengah pihak  dan perlu ditonjolkan kepada dunia dan Malaysia khasnya.

Sekali lagi syabas diucapkan kepada KBTBB kerana diberi kepercayaan oleh MYDIN untuk bertindak selaku moderator dalam menlaksanakan program yang cukup besar dan bermakna ini. InsyaAllah, kami akan sentiasa menyokong program-program yang dijalankan oleh mana-mana kelab basikal tua di Malaysia.
BUDAYA BERBASIKAL KHAZANAH TERPELIHARA






No comments:

Post a Comment